Αυτοαξιολόγηση Σ.Μ. 
Επάνω

 

Για την Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής μας Μονάδας έχουμε αναρτήσει έναν ιστότοπο( http://5olykglyfaee.blogspot.com) στον οποίο δημιουργήσαμε ερωτηματολόγια που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Η εκπαιδευτική κοινότητα ανταποκρίθηκε με προθυμία. Μετά από κατάλληλη επεξεργασία καταλήξαμε σε συμπεράσματα τα οποία θα αξιοποιηθούν κατά τη σύνταξη της τελικής έκθεσης αυτοαξιολόγησης.

Στη συνέχεια παραθέτουμε την Έκθεση Γενικής Εκτίμησης
της Εικόνας του Σχολείου

 

 

 

 

 

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ

 ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ

 ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

 

 

 

Έκθεση Γενικής Εκτίμησης
της Εικόνας του Σχολείου

 

 

 

Τίτλος του Σχολείου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Τίτλος του Σχολείου

Η Έκθεση Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου
συντάχθηκε κατά το σχολικό έτος 2013-2014.

 

Έκθεση Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου

 

Ταυτότητα του Σχολείου

Καταγράφονται στοιχεία της ταυτότητας της σχολικής μονάδας.

Ονομασία Σχολείου:

5ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Τύπος Σχολείου:

ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ  ΛΥΚΕΙΟ

Κωδικός:

0551896

Ταχυδρομική Διεύθυνση:

16561

Τηλέφωνο:

2109646042  2109

Fax:

2109602704

Email:

mail@5lyk-glyfad.att.sch.gr

Ιστοσελίδα:

5olykglyfaee.blogspot.gr

Αριθμός Μαθητών:

262

Αριθμός Τμημάτων:                                                                                                                                         

11

Αριθμός Εκπαιδευτικών:

25

Παρατηρήσεις

Συστεγαζόμενο με το 5ο Γυμνάσιο.

 

A

Διαδικασίες Αξιολόγησης

 

Διατυπώνεται σύντομο κείμενο (200 λέξεων περίπου) σχετικά με τις διαδικασίες που ακολούθησε η Σχολική Μονάδα για τη γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου (π.χ. αναφορά στο χρόνο και τη διάρκεια της αξιολόγησης, τον αριθμό των ομάδων που δημιουργήθηκαν, τη σύνθεση των ομάδων, τον αριθμό των συναντήσεων κάθε ομάδας κλπ.

Αμέσως μετά τα Χριστούγεννα άρχισαν με προτροπή της Διεύθυνσης οι διαδικασίες για να διενεργηθεί η αξιολόγηση του σχολείου μέσα από το εκπαιδευτικό έργο που επιτελεί. Η προετοιμασία ολοκληρώθηκε και πραγματοποιήθηκε σύλλογος των καθηγητών την 29-1-2014, όπως καταδεικνύεται από ην πράξη 19/29-1-2014 πράξη του συλλόγου καθηγητών.

Μετά από  ανάλυση των δεικτών που περιελάμβανε η αξιολόγηση, υπενθύμιση της διαδικασίας που έπρεπε να ακολουθηθεί ακολούθησε εκτενής και διεξοδική συζήτηση. Με την παρότρυνση της Διεύθυνσης συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίες τριμελείς κατά βάση ανά  δείκτη εργασίας που κατανεμήθηκαν ως εξής:

1η ομάδα:: Βολανάκης Χαράλαμπος , Φατούρος Άγγελος για το δείκτη 1.1 , και 1.2.

2η ομάδα:: Λάζαρης Ιωάννης , Μπάγια Χρύσα, Χρυσάφη Ανδρομάχη για το δείκτη 2.1  και 2.2.

3η ομάδα:: Αντωνάκος Φώτιος, Κανελλάκης Σταύρος, Παπανδρέου Αθανάσιος για τους δείκτες 2.3, 3.1, 3.2.

4η ομάδα::Γκουτσούλας Χρήστος, Χαϊνά Πηνελόπη, Τσιλιγιάννης Χρήστος για το δείκτη 4.1.

5η ομάδα : Καντζάβελου Γεωργία, Καρακασίδης Αναστάσιος, Παπαδογιάννης Δημήτριος για τους δείκτες 4.2., 5.1.

6η ομάδα: : Αλεξάκη Γεωργία , Παπακώστα Βασιλική, Σαράντης Βασίλειος για τους δείκτες 6.1, 6.2, 6.3.

7η ομάδα: : Βουΐμτα Αλεξάνδρα, Γκριτζάλα Αθηνά, Μητρούσιας Αθανάσιος για τους δείκτες 5.2., 7.1.

Αποφασίστηκε επίσης η σε τακτά διαστήματα συνάντηση των μελών κάθε ομάδας δια ζώσης αλλά και διαδικτυακά,, ο ορισμός συντονιστή και η προφορική ενημέρωση της Διεύθυνσης για την πορεία του έργου.

Οι ομάδες συνεδρίασαν κατά μέσο όρο ανά δεκαπέντε μέρες και ενδιαμέσως αντάλλασσαν και ηλεκτρονικά μηνύματα  για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

 

 

Β

Φύλλο Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου

 

Καταγράφεται η τελική θέση των μελών της σχολικής κοινότητας για την κατάσταση και τη λειτουργία του σχολείου ως προς κάθε δείκτη ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Η κοινώς αποδεκτή θέση για την εικόνα του σχολείου αποτυπώνεται περιγραφικά σε σύντομο κείμενο (100 λέξεων περίπου) με τη μορφή αιτιολογημένης αξιολογικής κρίσης αλλά και ποσοτικά με τη χρήση της τετραβάθμιας αριθμητικής κλίμακα για κάθε δείκτης.

Αντιστοιχία των βαθμών της κλίμακας 1-4

1 = Εικόνα προβληματική (αρκετά σοβαρά προβλήματα)

2 = Εικόνα μέτρια (τα προβλήματα είναι περισσότερα από τα θετικά στοιχεία)

3 = Εικόνα καλή (τα θετικά στοιχεία είναι περισσότερα από τα αρνητικά)

4 = Εικόνα πολύ καλή (θετικά στοιχεία χωρίς προβλήματα)

 

Στην περίπτωση που δεν έχει επιτευχθεί συναίνεση για την κατάσταση του σχολείου ως προς κάποιον δείκτη, καταγράφονται τα δύο ‘πλειοψηφικά’ αποτελέσματα στο πλαίσιο της ομάδας.


 

ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 1

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1.1

Μέσα και Πόροι

Σχολικός χώρος, υλικοτεχνική
υποδομή και οικονομικοί πόροι

 

Αποτιμάται η κατάσταση του σχολείου ως προς την επάρκεια και την καταλληλότητα των σχολικών χώρων, των διαθέσιμων μέσων και του εξοπλισμού. Επίσης, αποτιμάται η επάρκεια των διαθέσιμων οικονομικών πόρων για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου. Εξετάζεται κατά πόσον οι υπάρχοντες χώροι του σχολείου, η υλικοτεχνική υποδομή και οι οικονομικοί πόροι ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών, στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 1.1

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 1.1

 

Οι υπάρχοντες σχολικοί χώροι είναι επαρκείς αλλά  όχι σε απόλυτο βαθμό, τόσο οι αίθουσες διδασκαλίας όσο και δραστηριοτήτων. Το ίδιο ισχύει και για τους χώρους διοίκησης, την αυλή.

 

Οι κτιριακές εγκαταστάσεις είναι ασφαλείς, το κτήριο διαθέτει υποδομή  για ΑΜΕΑ καθώς και τον απαραίτητο εργαστηριακό εξοπλισμό για εξειδικευμένα  μαθήματα. Το ίδιο ισχύει και για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Οι οικονομικοί πόροι επαρκούν αλλά θα μπορούσαν να αυξηθούν. Υπάρχει αγαστή συνεργασία με τους τοπικούς  κοινωνικούς φορείς .

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών – www.pe03.gr

 

ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 1

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1.2

Μέσα και Πόροι

Στελέχωση του σχολείου

 

Εξετάζεται κατά πόσο ο αριθμός, η σύνθεση, η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και η εμπειρία των εκπαιδευτικών ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες του σχολείου και τις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών. Επίσης, αποτιμάται η κατάσταση του σχολείου ως προς την επάρκεια του διοικητικού, του ειδικού επιστημονικού και του βοηθητικού προσωπικού.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 1.2

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 1.2

 

Ο αριθμός, η σύνθεση, η επιστημονική κατάρτιση καθώς και η εμπειρία των εκπαιδευτικών ανταποκρίνονται σε άριστο βαθμό στις ανάγκες του σχολείου. Δεν υπάρχουν τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας , τάξεις υποδοχής ή τμήματα ένταξης. Απουσιάζει παντελώς το διοικητικό προσωπικό, το οποίο αν υπήρχε θα διευκόλυνε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του σχολείου, καθώς και βοηθητικό προσωπικό.

 

Γενικός βαθμός 3, γιατί το εκπαιδευτικό προσωπικό βαθμολογείται με 4, ενώ απουσιάζει παντελώς διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό.   

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 2

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2.1

Ηγεσία, Διοίκηση και
Οργάνωση του Σχολείου

Οργάνωση και συντονισμός
της σχολικής ζωής

 

Η ηγεσία και η διοίκηση του σχολείου αποτιμώνται σε σχέση με την οργάνωση και το συντονισμό της σχολικής ζωής. Η διατύπωση οράματος για την εργασία του σχολείου με τον καθορισμό των βασικών επιδιώξεων των στόχων και των αξιών που διέπουν τη σχολική ζωή, η διαμόρφωση ενός συμμετοχικού, συλλογικού και συνεργατικού πλαισίου εργασίας όλων των παραγόντων της σχολικής μονάδα, η διαμόρφωση και η εφαρμογή ενός λειτουργικού σχολικού προγράμματος, αποτελούν σημαντικά στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 2.1

1

2

3

4

 

 

χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 2.1

Κατά το σχολικό έτος 2013-2014 το 5ο ΓΕΛ Γλυφάδας προκειμένου να εξασφαλίσει αφενός την υψηλότερη δυνατή επιτυχία των μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις και αφετέρου την επίτευξη ενός κλίματος εποικοδομητικής συνεργασίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας μερίμνησε ούτως ώστε το ωρολόγιο πρόγραμμα της Β και ιδιαίτερα της Γ Λυκείου να έχει διαμορφωθεί με τον λειτουργικότερο τρόπο.

Επιπλέον, κατεβλήθη προσπάθεια για την υλοποίηση –παρ΄όλες τις αντίξοες συνθήκες- κινηματογραφικών προβολών, θεατρικών παραστάσεων, εκπαιδευτικών περιπάτων, πολυήμερων εκδρομών, πολιτιστικών εκδηλώσεων.

Πρέπει επίσης να τονισθεί ότι η συγκεκριμένη σχολική μονάδα διαθέτει ομάδες ποδοσφαίρου, καλαθοσφαίρισης, θεάτρου, κινηματογράφου και φωτογραφίας με ουσιαστική δράση.

 Σύμφωνα με το ερωτηματολόγιο που διακινήθηκε προς συμπλήρωση η σχολική μονάδα  λειτούργησε σε βαθμό  ικανοποιητικό  (111 απαντήσεις, η πλειοψηφία των οποίων προέρχεται από γονείς και μαθητές της Α Λυκείου)

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 2

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2.2

Ηγεσία, Διοίκηση και
Οργάνωση του Σχολείου

Διαχείριση και αξιοποίηση
μέσων και πόρων

 

Εκτιμάται η καλή διαχείριση των οικονομικών πόρων – η κατανομή τους σύμφωνα με τις ανάγκες του σχολείου – καθώς και η αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων και του εξοπλισμού του σχολείου για την αποτελεσματική ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 2.2

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 2.2

Το 5ο ΓΕΛ Γλυφάδας, όπως τεκμηριώνεται από τα εξεταζόμενα στοιχεία, διαχειρίστηκε με αξιοζήλευτη αποτελεσματικότητα τους υπάρχοντες πενιχρούς οικονομικούς πόρους και αξιοποίησε στο έπακρο τα υπάρχοντα διαθέσιμα μέσα.

 Στόχος επιτακτικός για τη συγκεκριμένη σχολική μονάδα για την επόμενη σχολική χρονιά είναι η ποιοτική και ποσοτική  αναβάθμιση / βελτίωση του τεχνολογικού και γενικότερα  επιστημονικού εξοπλισμού της.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 2

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2.3

Ηγεσία, Διοίκηση και
Οργάνωση του Σχολείου

Αξιοποίηση, υποστήριξη και ανάπτυξη
του ανθρώπινου δυναμικού

 

Αποτιμώνται οι πρακτικές του σχολείου σε σχέση με την αξιοποίηση, την υποστήριξη και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Οι διαδικασίες που αναπτύσσονται στο σχολείο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση της επιστημονικής και παιδαγωγικής τους κατάρτισης, η ουσιαστική υποστήριξή τους στην υλοποίηση του προγράμματος σπουδών, η υποστήριξη και ο συντονισμός της συνεργασίας των εκπαιδευτικών των τμημάτων ίδιας ή διαφορετικής ειδικότητας, η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού ανάλογα με την εμπειρία και τις ικανότητες του, αποτελούν σημεία εστίασης για την αποτίμηση του δείκτη.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 2.3

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 2.3

Καταγράφεται θετικό το κλίμα Διδασκόντων και Διεύθυνσης του σχολείου, το διδακτικό προσωπικό αξιοποιείται με βάση τις δεξιότητες και τις εμπειρίες του κάθε μέλους και οι αρμοδιότητες κατανέμονται με δίκαιο τρόπο. Το σχολείο υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου, τη μεταξύ τους συνεργασία για την επίλυση παιδαγωγικών ή διδακτικών θεμάτων και την ομαλή ένταξη στο σύλλογο των νέων μελών. Στα αρνητικά επισημαίνεται η απουσία ενδοσχολικής και κάθε τύπου επιμόρφωσης, ενώ εκδηλώνεται ενδιαφέρον συμμετοχής από τους καθηγητές σε κάθε είδους επιμορφωτικά προγράμματα.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 3

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 3.1

Διδασκαλία και Μάθηση

Ανάπτυξη και εφαρμογή
διδακτικών πρακτικών

 

Αποτιμώνται οι διδακτικές πρακτικές του σχολείου: ο αποτελεσματικός σχεδιασμός της διδασκαλίας, η υιοθέτηση ποικίλων διδακτικών μεθόδων ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών και το αντικείμενο της διδασκαλίας, η αποτελεσματική διοίκηση της τάξης με τη σωστή αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου και των μέσων διδασκαλίας, η ποιότητα της παιδαγωγικής σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, η αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού-μαθητή και ο βαθμός εμπλοκής των μαθητών στην οικοδόμηση της γνώσης, αποτελούν, μεταξύ άλλων, ενδείξεις ποιότητας για την εξέταση του δείκτη.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 3.1

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 3.1

Οι εκπαιδευτικοί προγραμματίζουν τη διδασκαλία, θέτουν στόχους σύμφωνα με το πρόγραμμα Σπουδών, αλλά και τις ανάγκες της κάθε τάξης, αναθέτουν εργασίες στους μαθητές οι οποίες συμβάλλουν στην υλοποίηση των στόχων που έχουν θέσει και είναι κλιμακούμενης δυσκολίας, ώστε να ανταποκρίνονται όλοι οι μαθητές , ενεργοποιούν τους μαθητές και τους ενθαρρύνουν να διατυπώσουν τους προβληματισμούς τους. Αδυναμία καταγράφεται στην εφαρμογή  εξατομικευμένης διδασκαλίας σε ομάδες, καθώς και στη χρήση των κατάλληλων μέσων διδασκαλίας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προγράμματος Σπουδών και τις ανάγκες των μαθητών.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 3

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 3.2

Διδασκαλία και Μάθηση

Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών
και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών

 

Αποτιμάται η λειτουργία της σχολικής τάξης με βάση την ανάπτυξη παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών, οι οποίες συνδέονται με παραμέτρους όπως: η οργάνωση της παιδαγωγικής επικοινωνίας δασκάλου-μαθητή, η έμφαση στη θετική ενίσχυση των μαθητών, η ποιότητα της αξιολογικής διαδικασίας με τη διαμορφωτική λειτουργία της αξιολόγησης για την ανατροφοδότηση της διδασκαλίας, η υιοθέτηση ποικίλων αξιολογικών μεθόδων, η σύνδεση των δοκιμασιών της αξιολόγησης με τους στόχους και το περιεχόμενο της διδασκαλίας, η συστηματική καταγραφή της επίδοσης των μαθητών, η τακτική ενημέρωση των μαθητών για την ποιότητα της εργασίας τους κλπ.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 3.2

1

2

3

4

 

 

 

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 3.2

 

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 4

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 4.1

Κλίμα και Σχέσεις στο Σχολείο

Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών
και μεταξύ των μαθητών

 

Εκτιμώνται οι τυπικές και άτυπες σχέσεις που αναπτύσσονται στο σχολείο μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, καθώς και των μαθητών μεταξύ τους. Η σύμφωνη με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης στάση που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί απέναντι στους μαθητές, η συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση των πρακτικών που διέπουν τη σχολική ζωή, η υποστήριξη από το σχολείο κοινωνικών πρακτικών που ευνοούν τη συνεργασία και την επικοινωνία στη σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών και μαθητών μεταξύ τους, αποτελούν στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 4.1

1

2

3

4

 

 

 

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 4.1

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

 

Πολύ καλή σχέση συνεργασίας,  ελάχιστα κρούσματα  αρνητικής συμπεριφοράς , βοήθεια στα προβλήματα των μαθητών, δράσεις  μαθητών, άνοιγμα  καθηγητών και μαθητών προς την κοινωνία , σαφής οριοθέτηση των κανόνων λειτουργίας και του σωστού πλαισίου συμπεριφοράς και δημιουργίας ορθών προτύπων, ενίσχυση των θετικών πρωτοβουλιών των μαθητών από τους καθηγητές που δεν αποτελούν μόνον πηγή γνώσης αλλά και έμπνευσης, παροχή ελεύθερου χώρου στους μαθητές για έκφραση.

 

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ

 

Φιλική σχέση μεταξύ τους, έλλειψη συγκρούσεων, προθυμία για αλληλοβοήθεια στις μαθησιακές τους δυσκολίες, αποδοχή του άλλου ανεξαρτήτως χρώματος, εθνικής καταγωγής ή μαθησιακών δυσκολιών έλλειψη απειλών προς και από συμμαθητές, άνεση και φιλικότητα,, ύπαρξη παρεών.

    

 

 

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 4

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 4.2

Κλίμα και Σχέσεις στο Σχολείο

Σχέσεις του σχολείου με γονείς και συνεργασίες
με εκπαιδευτικούς – κοινωνικούς φορείς

 

Αποτιμώνται οι σχέσεις που αναπτύσσει το σχολείο με τους γονείς όπως επίσης και οι συνεργασίες του με εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς. Η τακτική, αμφίδρομη και ολοκληρωμένη ροή πληροφοριών ανάμεσα στο σχολείο και τους γονείς σχετικά με την ανάπτυξη και την πρόοδο των μαθητών όπως επίσης και η οικοδόμηση σχέσεων συνεργασίας με τις εκπαιδευτικές αρχές, άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, την τοπική και ευρύτερη κοινωνία, αποτελούν βασικά στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 4.2

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 4.2

 

Με βάση τις απαντήσεις των γονέων αναφορικά με τη σχέση τους με το σχολείο του παιδιού τους, η εικόνα κρίνεται ικανοποιητική.

Η σχέση τους με το σχολείο του παιδιού τους είναι αρκετά καλή, το σχολείο παρέχει αρκετές δυνατότητες επικοινωνίας με τους γονείς , ενημερώνει τακτικά για την ποιότητα εργασία ς και   τις επιδόσεις των μαθητών. Επαρκής κρίνεται και η ενημέρωση για την φοίτηση και τις απουσίες των παιδιών τους.

Παρόλα αυτά, προτείνουμε διερεύνηση των ευκαιριών και δυνατοτήτων επικοινωνίας γονέων – σχολείου: περισσότερες ημέρες – ώρες , ορισμός συγκεκριμένων ημερών και ωρών εκτός σχολικού προγράμματος για την ευχερέστερη επικοινωνία σχολείου κηδεμόνων.

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 5

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 5.1

Προγράμματα, Παρεμβάσεις
και Δράσεις Βελτίωσης

Εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτομίες,
υποστηρικτικές και αντισταθμιστικές παρεμβάσεις

 

Αποτιμάται η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας με την εξέταση παραμέτρων όπως είναι η ανάπτυξη και η εφαρμογή από το σχολείο προαιρετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η ανάληψη καινοτόμων πρωτοβουλιών και η υποστήριξη καινοτομικών αλλαγών. Επίσης, εκτιμάται κατά πόσο το σχολείο προσφέρει σε όλους τους μαθητές ίσες ευκαιρίες μάθησης με την υλοποίηση ειδικών υποστηρικτικών και αντισταθμιστικών προγραμμάτων.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 5.1

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 5.1

 

Στα πλαίσια της διερεύνησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των καινοτόμων υποστηρικτικών παρεμβάσεων που πραγματοποιούνται στο σχολείο μας, αναδείχτηκαν ορισμένα πολύ σημαντικά  στοιχεία  που πρέπει να αναλυθούν περαιτέρω.

Βασικά σημεία που προέκυψαν ως θετικά είχαν να κάνουν με το ενδιαφέρον από πλευράς καθηγητών για την πρόοδο των μαθητών τους όσον αφορά στη γνώση. Οι εκπαιδευτικοί θεωρούν πως το σχολείο γίνεται αρκετά καλή προσπάθεια  προς την κατεύθυνση των καινοτόμων δράσεων και οι καθηγητές δείχνουν διατεθειμένοι να υποστηρίξουν και να διευκολύνουν τέτοιες δράσεις.

Επίσης, θετικά αξιολογήθηκε και η προσπάθεια για την ανάπτυξη αξιών και κοινωνικής ενεργοποίησης των μαθητών.

Αντίθετα, προβληματίζονται για την έλλειψη ενισχυτικής υποστήριξης ειδικών μαθητικών ομάδων, αλλά και για την ανάπτυξη προγραμμάτων ειδικού ενδιαφέροντος  με την διεξαγωγή ομιλιών-διαλέξεων.

Πρέπει να τονιστεί η αντίθεση που παρατηρήθηκε στις απαντήσεις, όπου οι καθηγητές  έχουν μια πολύ καλή εικόνα για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και δραστηριοτήτων των μαθητών, όμως μόνον στα πλαίσια του σχολικού ωραρίου αφού δεν έχουν την ίδια άποψη όταν πρόκειται για  εθελοντική δραστηριότητα .

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 5

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 5.2

Προγράμματα, Παρεμβάσεις
και Δράσεις Βελτίωσης

Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης
για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου

 

Αποτιμώνται οι διαδικασίες που αναπτύσσονται στο σχολείο για τη διαμόρφωση, την εφαρμογή και την αξιολόγηση των σχεδίων δράσης. Η σύνδεση των σχεδίων δράσης με συγκεκριμένα αποτελέσματα αξιολόγησης, η διευρυμένη συμμετοχή των μελών της σχολικής κοινότητας στη διαμόρφωση και την υλοποίηση των σχεδίων δράσης όπως επίσης και η μέριμνα για την αξιοποίηση και τη βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων τους αποτελούν βασικά στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 5.2

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 5.2

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου (αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς τον δείκτη:

Για τη διερεύνηση του δείκτη χρησιμοποιήθηκαν:

α) στοιχεία από το αρχείο του σχολείου για τις δράσεις που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν. 

β) ερωτηματολόγιο μαθητών που αφορούσε στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας  συγκεκριμένων δράσεων που πραγματοποιήθηκαν.

γ) συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων με εκπροσώπους μαθητών που αφορούσαν στο σχεδιασμό και στην οργάνωση δράσεων.

δ) συναντήσεις με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και με άλλους φορείς της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας  στο πλαίσιο σχεδιασμού και οικονομικής ενίσχυσης των δράσεων.

ε) συνεντεύξεις και συζητήσεις με το διδακτικό προσωπικό που συμμετείχε και υλοποίησε συγκεκριμένες δράσεις

Συμπεράσματα:

  1. Αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για συμμετοχή σε εξωδιδακτικά εκπαιδευτικά προγράμματα χωρίς αυτό να είναι σε βάρος της διδασκαλίας των μαθημάτων.
  2. Υποστηρίζονται και ενισχύονται οι πρωτοβουλίες και οι δραστηριότητες των μαθητών για τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικές-καλλιτεχνικές- αθλητικές εκδηλώσεις του σχολείου.
  3. Αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για τη διεξαγωγή ομιλιών- διαλέξεων σε θέματα μαθητικού και γενικότερου ενδιαφέροντος.
  4. Υπάρχει ετήσιο πρόγραμμα επισκέψεων μαθητών σε τόπους επιστημονικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
  5. Ενθαρρύνεται η συμμετοχή των μαθητών σε μαθητικούς διαγωνισμούς.
  6. Επισημαίνεται η μη επαρκής υλικοτεχνική υποδομή.
  7. Απαιτείται η έγκαιρη τοποθέτηση του εκπαιδευτικού προσωπικού και η παροχή διευκολύνσεων ωραρίου.
  8. Προτείνεται η ύπαρξη ενός γενικού πλαισίου ένταξης και συντονισμού των δράσεων (π.χ. ετήσιο αφιέρωμα)
  9. Επιβάλλεται η αξιοποίηση των προγραμμάτων ERASMUS+  σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση των μαθητών και την κατάρτιση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ειδικότερα:

1.Η λειτουργία θεατρικής ομάδας για δεύτερη σχολική χρονιά και η δημιουργία κινηματογραφικής ομάδας κατά το τρέχον σχολικό έτος με την οικονομική ενίσχυση από το σύλλογο γονέων και από χορηγούς, κρίνεται αναγκαίο να ενταχθεί σταθερά στον εκπαιδευτικό προγραμματισμό δράσεων

2.Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις να εντάσσονται σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο δράσεων το οποίο να δίνει τις δυνατότητες στους μαθητές να λαμβάνουν μέρος σε ποικίλες δράσεις και εκδηλώσεις όπως εκθέσεις φωτογραφίας, ημερίδες, εθελοντικές δράσεις κ.λ.π.

3. Να αξιοποιηθεί η δυνατότητα αυτοχρηματοδότησης των δράσεων όπου αυτό είναι απαραίτητο π. χ. συμβολικό εισιτήριο, πώληση έργων μαθητών κ.λ.π.

 

 

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 6

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.1

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα

Φοίτηση και διαρροή μαθητών

 

Αποτιμάται κατά πόσον οι διαμορφωμένες πρακτικές του σχολείου (διαδικασίες, μέτρα, παρεμβάσεις) διασφαλίζουν υψηλά επίπεδα φοίτησης των μαθητών σε όλες τις τάξεις του σχολείου και είναι αποτελεσματικές στην αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων φοίτησης και διαρροής.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 6.1

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 6.1

Α. Αντλώντας τα στοιχεία από το αρχείο του σχολείου δεν προέκυψε πρόβλημα σχολικής διαρροής, ενώ κανένας μαθητής δεν εγκατέλειψε το σχολείο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014.

Β. Αναφορικά με την φοίτηση των μαθητών ελήφθησαν δειγματοληπτικά και εξετάστηκαν τα δεδομένα, όπως προέκυψαν από το βιβλίο απουσιών,  συγκεκριμένου τμήματος του σχολείου (Α1). Ειδικότερα, εξετάστηκαν στοιχεία που συνδέονται με την κανονική φοίτηση των μαθητών, όπως είναι η συστηματική παρακολούθηση των μαθημάτων από όλους τους μαθητές, η έγκαιρη προσέλευσή τους στο μάθημα, καθώς και η παραμονή τους στο σχολείο για την ολοκλήρωση του ημερήσιου προγράμματος. Εξετάστηκαν, επίσης, στοιχεία σχετικά με περιπτώσεις συστηματικής απουσίας, καθώς και  οι τρόποι παρέμβασης του σχολείου για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου. Κατά τον έλεγχο των στοιχείων διαπιστώθηκαν προβλήματα στην κανονική φοίτηση των μαθητών. Οι πρακτικές που ακολούθησε το σχολείο προκειμένου οι μαθητές να σταματήσουν τις απουσίες ήταν : α) ενημέρωση και συζήτηση με τους μαθητές που απουσίαζαν από τον υπεύθυνο για την καταχώρηση των απουσιών καθηγητή του  τμήματος, αλλά και από την διεύθυνση του σχολείου, β) τηλεφωνική ενημέρωση των κηδεμόνων ,γ) γραπτή ενημέρωση των κηδεμόνων, η οποία επαναλαμβανόταν κάθε μήνα καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Η εφαρμογή των συγκεκριμένων πρακτικών παρά τις ελλείψεις αναδείχθηκε ικανοποιητική, αφού οι μαθητές περιόρισαν τις απουσίες.

Γ. Για την αποτίμηση του συγκεκριμένου δείκτη,  που αφορά στη φοίτηση των μαθητών, δόθηκαν ερωτηματολόγια στο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου , οι απαντήσεις των οποίων μας οδήγησαν στα ίδια συμπεράσματα.

Στο ερώτημα αν εντοπίζουν  ελλείψεις και αδυναμίες του σχολείου σε σχέση με την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών και την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων φοίτησης και διαρροής, προτάθηκαν οι παρακάτω πρακτικές διερεύνησης και αποτίμησης του  συγκεκριμένου δείκτη:

1.      Ν’ αναζητηθούν κονδύλια προκειμένου ν’ αντιμετωπιστούν προβλήματα φοίτησης και διαρροής απευθυνόμενοι κυρίως στο Σύλλογο γονέων και στο Δήμο.

2.      Να υποστηριχτεί το πρόγραμμα της ενισχυτικής διδασκαλίας και να δημιουργηθούν τμήματα ένταξης.

 

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 6

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.2

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα

Επιτεύγματα και πρόοδος των μαθητών

 

Εκτιμάται η εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των μαθητών του σε σχέση με τους στόχους και τα περιεχόμενα του προγράμματος σπουδών, καθώς και ως προς την πρόοδο που παρουσιάζουν τα επιτεύγματα των μαθητών του διαχρονικά.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 6.2

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 6.2

Α. Για την αποτίμηση του συγκεκριμένου δείκτη,  που αφορά στην πρόοδο των  μαθητών, δόθηκαν ερωτηματολόγια στο διδακτικό προσωπικό του σχολείου. Επίσης,  ελήφθησαν δειγματοληπτικά και εξετάστηκαν οι βαθμολογίες Α΄και Β΄τετραμήνου σε συγκεκριμένα μαθήματα ( Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Βιολογία) συγκεκριμένου τμήματος του σχολείου (Α1).

Κατά τη μελέτη των στοιχείων διαπιστώθηκε ότι για την βελτίωση των μαθητικών επιδόσεων, αν και χρησιμοποιήθηκε ποικιλία διδακτικών μεθόδων ανάλογα με το αντικείμενο διδασκαλίας, το επίπεδο κατανόησης και τις μαθησιακές ανάγκες του κάθε μαθητή, στην τάξη καλλιεργήθηκε κλίμα συμμετοχικότητας, συνεργασίας και συλλογικότητας, οι εκπαιδευτικοί αναζήτησαν ευκαιρίες και ανέπτυξαν πρωτοβουλίες για δημιουργική συνεργασία με τους μαθητές, συνεργάστηκαν μαζί τους για την οργάνωση εκδηλώσεων και άλλων δραστηριοτήτων, ενώ ελήφθησαν πρωτοβουλίες για τη συμμετοχή των μαθητών σε πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις, ‘όπως προέκυψε από την συνεκτίμηση με άλλους δείκτες, η επίδοση και η πρόοδος των μαθητών σημείωσε βελτίωση εξαιρώντας περιπτώσεις μαθητών των οποίων η επίδοση παρέμεινε καθόλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους μέτρια.

Οι πρακτικές που προτάθηκαν για την αντιμετώπιση αδυναμιών ως προς την επίδοση των μαθητών είναι ίδιες με αυτές που σημειώθηκαν στην αποτίμηση του δείκτη 6.1

 

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 6

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.3

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα

Ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών

 

Εκτιμάται κατά πόσο το σχολείο διασφαλίζει τη συναισθηματική, ατομική και κοινωνική ανάπτυξη όλων των μαθητών και υποστηρίζει τη διάπλαση υπεύθυνων, ενεργών και δημοκρατικών πολιτών.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 6.3

1

2

3

4

 

 

 

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 6.3

 

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 7

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 7.1

Αποτελέσματα του Σχολείου

Επίτευξη των στόχων του σχολείου

 

Αποτιμώνται τα αποτελέσματα του σχολείου με βάση τους στόχους που τέθηκαν στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Η ανταπόκριση του σχολείου στις θεσμικές του υποχρεώσεις, η επίτευξη των ετήσιων στόχων του σχολείου, η αποτελεσματικότητα των σχεδίων δράσης που υλοποιήθηκαν, αποτελούν, μεταξύ άλλων, σημεία εστίασης για την αποτίμηση του δείκτη.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας
του σχολείου ως προς το δείκτη 7.1

1

2

3

4

 

 

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου
(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 7.1

Περιγραφική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου (αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς τον δείκτη:

Το σχολείο ανταποκρίθηκε στις θεσμικές του υποχρεώσεις ικανοποιητικά καθώς

  1. επιτεύχθηκαν οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή της σχολικής χρονιάς και τηρήθηκε ο ετήσιος προγραμματισμός, το ωρολόγιο πρόγραμμα και το πρόγραμμα σπουδών (κατανομή μαθημάτων, διαγωνίσματα, ολοκλήρωση διδακτέας ύλης, γιορτές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές και δραστηριότητες), υπό πίεση χρόνου και με ανταλλαγή κάποιων ωρών μεταξύ συναδέλφων, γεγονός που προέκυψε και από τη μη έγκαιρη τοποθέτηση ορισμένων συναδέλφων στο σχολείο καθώς και από την περιορισμένη υλικοτεχνική υποδομή.
  2. Πραγματοποιήθηκαν με αποτελεσματικότητα δραστηριότητες και άλλα εκπαιδευτικά προγράμματα με ανταπόκριση και αποδοχή τόσο από τη σχολική κοινότητα όσο και από το σύλλογο γονέων και την ευρύτερη τοπική κοινωνία και εκπαιδευτική κοινότητα.
  3. Σημειώθηκε πρόοδος των μαθητών στα μαθήματα και κοινωνική ανάπτυξη με το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.
  4. Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου εφόσον βελτιωθεί η υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή και υπάρξει περαιτέρω συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών καθώς και συνεχής επιμόρφωση.
  5. Σύμφωνα με ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν καθώς και από κείμενα μαθητών που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο προκύπτει ότι οι μαθητές είναι αρκετά ικανοποιημένοι από την πρόοδο και τη συμμετοχή τους στη σχολική ζωή.
  6. Από συνεντεύξεις με γονείς και το σύλλογο γονέων προκύπτει ότι σε γενικές γραμμές εκφράστηκε ικανοποίηση από τη λειτουργία και τα επιτεύγματα του σχολείου.
  7. Αξιοποιήθηκαν οι νέες τεχνολογίες σε θέματα οργάνωσης, διοίκησης, προβολής και δημοσιότητας του σχολείου 

       α) μέσα στην τάξη με την ανάθεση και εκπόνηση εργασιών

       β) παράδοση μαθημάτων

       γ) προβολή και προώθηση δράσεων του σχολείου (π.χ. έκθεση φωτογραφίας) με τη

           χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

 

 

 

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –

 

Γ

Κύρια αποτελέσματα της αξιολόγησης

 

Παρουσιάζονται με τη μορφή αιτιολογημένης αξιολογικής κρίσης τα σημεία υπεροχής και οι αδυναμίες του σχολείου (300 λέξεις περίπου).

 

Εφαρμογή της ΑΕΕ: Παρατηρητήριο της ΑΕΕ – aee.iep.edu.gr   ●   Ενδεικτική φόρμα για τη Γενική Εκτίμηση της Εικόνας του Σχολείου: Δημήτριος Σπαθάρας – Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών –